Ruby

10 augustus 2011

De dag begint niet goed. Ik open mijn mail en zie direct een mailtje met slecht nieuws over Ruby. Ze is ineens veel slechter geworden.Rond half één krijgen we het bericht dat ze Ruby hebben laten inslapen. Haar lever werkte nog maar voor 50%. Zo jong nog en zo'n slecht leven gehad en dan ineens houd het leven op.
Ruby we hebben je leren kennen als een lief hondje. Alles liet je gebeuren zonder grommen of bijten. Je wist dat we het beste met je voor hadden.We hebben niet eens afscheid van je kunnen nemen maar je hebt voor altijd een plaatsje in ons hart.
Rust zacht Ruby.

Een klein hondje loopt op straat

Niemand weet waar het heen gaat

Haar vachtje moet wit geweest zijn

Nu is het vuil en zit onder de klitten en dat doet pijn

Op een dag heeft iemand het gevonden

En naar een plaats gebracht met heel veel honden

Daar word ze ziek en is heel slecht

Maar het hondje vecht

Ze wil leven

Ze wil het niet opgeven

En dan komt de dag dat ze daar weg mag

De reis duurt lang en ze heeft het koud

Dan is er ineens iemand die haar tegen zich aan houd

Een warm dekentje om haar heen slaat

En met haar naar de dierenarts gaat

Dapper meisje je was zo ziek en heel erg slecht

Maar je vecht

Je wil leven

En het niet opgeven

Helaas je lichaampje geeft het op

Het is over en uit…stop

Zomaar ben je in ons leven gekomen

We hebben niet eens afscheid van je genomen

Nu ben je weer uit ons leven weggegaan

Ruby in ons hart blijf je bestaan.

4 augustus 2011

Afgelopen nacht was Ruby heel erg benauwd en tot twee keer toe dacht ik ni stopt ze met ademen.
Vanmorgen is besloten dat ze naar een dierenarts in Amsterdam gaat.Die heeft al meer gedaan voor de stichting en zal zich nu ook over Ruby ontfermen.Ze heeft vocht nodig en dat kan ik haar niet geven.

30 juli 2011

Met Ruby gaat het op en neer. De ene keer denk je we gaan de goede kant met haar op en dan is het ineens weer helemaal mis. Hoge koorts en nergens zin in.
We hopen dat ze het gaat redden.

28 juli 2011

Gisteravond laat nog weer met Ruby naar de dierenarts geweest. Hij wist ook eigenlijk niet meer wat hij doen moest. Omdat ze 's morgens al een antibioticaspuit had gehad kon dat gisteravond niet weer.Dus alleen een koortsremmende spuit en andere antibiotica meegekregen plus een wormkuur in de hoop dat daar de diaree van over gaat.
De hele nacht weer met haar in de weer geweest.Vanmorgen wilde ze voor het eerst niet eten of drinken en kroop ze onder tafel in het verste donkere hoekje en ging daar ziten trillen.Arm kleintje.
Arend kwam toen op het idee om eens in het homeopatie boek voor honden te kijken of we daar een middel konden vinden wat zou kunnen helpen voor Ruby.
En ja hoor het ziektebeeld paste bij een middel wat ik gelukkig ook nog in huis had.
Hupsakee korrel erin en afwachten maar. Na een uur knapte Ruby op,de koorts zakte en ze wilde eten.
Ik heb direkt Arend opgebeld om hem het goede nieuws te vertellen.
Ze is de hele dag aardig goed geweest helaas tegen de avond werd het weer minder en hielp de korrel ook niet meer.
Dus dan is het toch het goede middel niet geweest.
De dierenarts wist het ook niet meer dus het had geen zin om daar nog eens heen te gaan.
Ik ben toen via via bij een homeopatische dierenarts terecht gekomen die wel wilde helpen.
Uiteindelijk is er een middel uitgekomen wat ik haar gegeven heb.
Het is ondertussen twaalf uur geworden.We gaan naar bed in de hoop dat we een rustige nacht hebben.

25 juli 2011

Een vreselijke treinreis gehad vandaag. We wilden ontspannen op reis maar het werd zowat een nachtmerrie.
Op de heenreis al een flinke vertraging door een stroomstoring en op de terugreis een omweg moeten maken via Apeldoorn, Deventer vanwege dezelfde stroomstoring. De terugreis heeft 2uur en een kwartier geduurd.
De honden hebben zich voorbeeldig gedragen in de trein.
Ruby zat bij mij in de draagzak en Lima lag naast me op de bank en Negrita lag naast Arend op de bank te slapen.
In de trein dacht ik al dat Ruby zich niet lekker voelde. Ze rochelde en trillende over haar hele lijfje.
Thuis de koorts opgemeten en direkt door naar de dierenarts want ze had 41 graden koorts.
Ze heeft een antibioticaspuit gehad en een koortsremmende spuit en antibioticapillen mee.
Ach het kleine meisje is zo ziek.

23 juli 2011

Maandag 25 juli is het weer zover.
We gaan weer hondjes ophalen.
Dit keer eens geen late vlucht maar een middagvlucht op Schiphol.
Nu hebben ze bij de NS een zomeractie dat je met twee personen voor een redelijke lage prijs een hele dag met de trein kunt reizen eerste klas.
Dat laten we ons geen twee keer zeggen dus we gaan op chic eerste klas met de trein de hondjes ophalen.